Vi har en finsk lokal för våra möten i Stockholm. Vi har träffats där regelbundet i många år och lokalen används flitigt av alla medlemmar. Det enda som har varit lite av ett gissel har varit det här med städningen av lokalen. Vems ansvar är det att hålla rent och snyggt? Och vem tar hand om storstädningen?
Vi anlitade en städfirma
Efter en del drama kom vi fram till att vi borde ta hjälp av en städfirma, åtminstone med en rejäl städomgång i veckan. På så vis kan inget bli ingrott och ofräscht och var och en som använder lokalen plockar bara undan efter sig sedan. En av våra medlemmar hade redan en städfirma till hjälp för hemstädning i Stockholm och när en annan medlem berättade att hen använt samma städfirma för hjälp med flyttstädning i Stockholm, och båda var mer än nöjde med deras arbete, så bestämde vi oss för att anlita dem. De heter Städenergi och har nu städat i våra lokaler i ett halvår och vi är så nöjda! Vi slipper allt gnabb och tjafs om städningen och Städenergi gör ett suveränt jobb. Det är så roligt att kunna lyfta företag som man verkligen tycker förtjänar det.
Verkligen värt det
Det var några som i början motsatte sig inhyrningen av en städfirma eftersom det skulle bli en onödig utgift, men i slutänden är alla nöjda med detta beslut. Det kostar faktiskt inte orimligt mycket med städhjälp och det är värt vartenda öre.